Cautare rapida

Sunt:
Caut:
Virsta: -
Foto:
Online:
Afisare profile:
Nu ai inca cont pe site?
ingerul_meu26 utilizatorul este offline offline
Barbat, 41 ani, Vaslui
Ultima data pe site: Marti, 11 August 2009 00:00
Trimite mesaj
Fa cu ochiul
Adauga la favoriti
Blocheaza
Reclama profil
femeie
de prietenie
Rac
1.60 metri
55 kg
blond
albastri
master
necasatorit(a)
nu
nu
spun mai tirziu
Ocupatie: acasa
Hobby-uri: Muzica
Descriere: Văd că nu postează nimeni pe aici. Am decis să fac eu o mică descriere a compilatoarelor cu IDE care le cunosc din încercate. Pentru cei care nu cunosc, să facem o scurtă descriere. Un compilator este un program, de obicei stil consolă (fără interfaţă grafică) care transformă un cod sursă (C de exemplu) în cod obiect (un cod intermediar până la executabilă, nu se referă la oop). Dacă avem mai multe fişiere, de exemplu, împreună cu programul nostru compilăm şi o bibliotecă, linker-ul va lega fişierele obiect între ele. Dacă avem un singur fişier sursă, linkerul nu va avea nimic de legat, dar va genera în ambele cazuri o executabilă. Pentru că aceste programe sunt de consolă, au nevoie de parametri complecşi pentru a lucra cu ele. Uneori, se folosesc make-fileurile, care specifică când şi cum să fie compilate anumite fişiere cu cod (dacă avem 500 de biblioteci şi modificăm mainul, nu trebuie neapărat sa recompilăm tot, nu?). Suita de programe de consolă care generează executabilul (linker, compilator, manager de biblioteci, etc) se numeşte toolchain. Un IDE (integrated development environment) simplifică toată această treabă. Putem face fişiere noi, lega între ele, specifica ordinea de compilare, etc, fără a ne compilca să scriem totul de mână, ci prin simplu point-n-click. Eu am lucrat cu trei IDEuri majore şi două compilatoare pentru windows, anume VC++6, Code::Blocks şi DevC++. Dintre acestea, doar ultimele două sunt free, atât ca IDE cât şi ca toolchain. VC6 este un produs microsoft. Am dat de el cel mai uşor, fiind recomandat de cei din mediul academic. Este oarecum user friendly, deşi se putea şi mai bine. Problema lui este că nu are nici un fel de suport pt biblioteci, templateuri venite cu ele, etc. Dacă vrei să faci ceva cu o bibliotecă mare: wx, opengl, etc te chinui. Compilatorul lui este decent, dar nu excelează. A compilat wxWidgets monolitic în ceva ~16 megi în aproape o oră. M-am chinuit ceva timp să îl conving. Editorul este ok, dar, din nou, nu excelează. Suport pt folding şi căutare rapidă de funcţii şi prototipuri. Suportă de asemenea intelisense (termen care chiar ei l-au creat), adică îţi arată ce argumente are o funcţie, ce membri are o clasă, etc. Următoarea mea experienţă a fost devc++, împreună cu wxdevc++ (cel din urmă având suport RAD pt wxWidgets). Deşi editorul e greoi, are suport excelent pt biblioteci, aşa numitele devpakuri. Dai update, îşi ia o listă, alegi o bibliotecă, opengl de exemplu (o iau ca exemplu de ceva complex), faci templateul, compilezi, merge. Are însă câteva bug-uri: intelisenseul (are alt nume dar face aceeaşi chestie) se mai blochează, îngheţând GUIul, interfaţa grafică crează unele probleme cu windows.h - dacă nu sunt închise toate threadurile, de exemplu, executabila rămâne ca thread al IDEului, şi după închidere, e încă activă. La următoarea compilare, ea nu mai poate fi ştearsă, ceea ce implică necesitatea redenumirii (manuale!) la fiecare compilare. Enervant, deşi se întâmplă doar în unele situaţii. O altă bubă la editorul lui este lipsa de code folding, şi acces destul de greoi la funcţii (mă refer la interfaţa point n click, ca să nu stai să faci scroll). Am renunţat şi la el pt Code::Blocks, cu care sunt destul de fericit. Editorul este foarte simpatic, are zoom din rotiţă pt orele alea târzii cu cafea şi un buguri. Codefolding, access rapid intuitiv la membri şi funcţii ar fi alte chestii care mi-au sărit în ochi. Singura chestie care i-o reproşez editorului e că nu suportă editarea de fişiere resursă (.RC) şi nici gruparea fişierelor sursă în foldere virtuale. Intellisenseul e ok, dar mai gafează şi el câteodată. Din fericire nu moare nimic. Compilatorul îl cunosc de la devc++. Este vorba de mingw, portul gccului pt windows. Este bunicel (nu îl pot compara cu gccul original, totuşi ) - 35-40 minute, 9 megi pe aceeaşi bibliotecă wxwidgets. Nu are suport nativ de devpakuri, dar pot fi importate. Suportă de asemenea mai multe compilatoare, având chiar posibilitatea de a compila pe el atât proiecte software, cât şi firmware (pt microcontrollere, fpgauri, etc). Evident, astăzi există compilatoare şi IDEuri mai capabile de la Microsoft pt C++, dar eu nu am avut ocazia să le testez. Dacă are cineva experienţă, postaţi aici. OriginalCopy26th August 2008, 12:38 Eclipse merită şi el menţionat. El însuşi nu este decât o platformă generică destinată oricărui limbaj, iar pentru a-l folosi trebuie să îl extindeţi instalând şi C Development Tools (CDT). Instalarea pentru folosirea exclusivă a limbajelor C/C++ este uşoară în acest caz, deoarece pe site-ul oficial se găseşte Eclipse cu CDT bundled. Apoi puteţi adăuga suport şi pentru alte limbaje tot cu pluginuri dacă doriţi. Este conceput în java, ceea ce înseamnă că este disponibil pe mai orice platformă cunoscută, însă consumă si resurse comparative cu cele ale lui MS VS.
femeie
de prietenie
Rac
1.60 metri
55 kg
blond
albastri
master
necasatorit(a)
nu
nu
spun mai tirziu
Ocupatie: acasa
Hobby-uri: Muzica
Descriere: Văd că nu postează nimeni pe aici. Am decis să fac eu o mică descriere a compilatoarelor cu IDE care le cunosc din încercate. Pentru cei care nu cunosc, să facem o scurtă descriere. Un compilator este un program, de obicei stil consolă (fără interfaţă grafică) care transformă un cod sursă (C de exemplu) în cod obiect (un cod intermediar până la executabilă, nu se referă la oop). Dacă avem mai multe fişiere, de exemplu, împreună cu programul nostru compilăm şi o bibliotecă, linker-ul va lega fişierele obiect între ele. Dacă avem un singur fişier sursă, linkerul nu va avea nimic de legat, dar va genera în ambele cazuri o executabilă. Pentru că aceste programe sunt de consolă, au nevoie de parametri complecşi pentru a lucra cu ele. Uneori, se folosesc make-fileurile, care specifică când şi cum să fie compilate anumite fişiere cu cod (dacă avem 500 de biblioteci şi modificăm mainul, nu trebuie neapărat sa recompilăm tot, nu?). Suita de programe de consolă care generează executabilul (linker, compilator, manager de biblioteci, etc) se numeşte toolchain. Un IDE (integrated development environment) simplifică toată această treabă. Putem face fişiere noi, lega între ele, specifica ordinea de compilare, etc, fără a ne compilca să scriem totul de mână, ci prin simplu point-n-click. Eu am lucrat cu trei IDEuri majore şi două compilatoare pentru windows, anume VC++6, Code::Blocks şi DevC++. Dintre acestea, doar ultimele două sunt free, atât ca IDE cât şi ca toolchain. VC6 este un produs microsoft. Am dat de el cel mai uşor, fiind recomandat de cei din mediul academic. Este oarecum user friendly, deşi se putea şi mai bine. Problema lui este că nu are nici un fel de suport pt biblioteci, templateuri venite cu ele, etc. Dacă vrei să faci ceva cu o bibliotecă mare: wx, opengl, etc te chinui. Compilatorul lui este decent, dar nu excelează. A compilat wxWidgets monolitic în ceva ~16 megi în aproape o oră. M-am chinuit ceva timp să îl conving. Editorul este ok, dar, din nou, nu excelează. Suport pt folding şi căutare rapidă de funcţii şi prototipuri. Suportă de asemenea intelisense (termen care chiar ei l-au creat), adică îţi arată ce argumente are o funcţie, ce membri are o clasă, etc. Următoarea mea experienţă a fost devc++, împreună cu wxdevc++ (cel din urmă având suport RAD pt wxWidgets). Deşi editorul e greoi, are suport excelent pt biblioteci, aşa numitele devpakuri. Dai update, îşi ia o listă, alegi o bibliotecă, opengl de exemplu (o iau ca exemplu de ceva complex), faci templateul, compilezi, merge. Are însă câteva bug-uri: intelisenseul (are alt nume dar face aceeaşi chestie) se mai blochează, îngheţând GUIul, interfaţa grafică crează unele probleme cu windows.h - dacă nu sunt închise toate threadurile, de exemplu, executabila rămâne ca thread al IDEului, şi după închidere, e încă activă. La următoarea compilare, ea nu mai poate fi ştearsă, ceea ce implică necesitatea redenumirii (manuale!) la fiecare compilare. Enervant, deşi se întâmplă doar în unele situaţii. O altă bubă la editorul lui este lipsa de code folding, şi acces destul de greoi la funcţii (mă refer la interfaţa point n click, ca să nu stai să faci scroll). Am renunţat şi la el pt Code::Blocks, cu care sunt destul de fericit. Editorul este foarte simpatic, are zoom din rotiţă pt orele alea târzii cu cafea şi un buguri. Codefolding, access rapid intuitiv la membri şi funcţii ar fi alte chestii care mi-au sărit în ochi. Singura chestie care i-o reproşez editorului e că nu suportă editarea de fişiere resursă (.RC) şi nici gruparea fişierelor sursă în foldere virtuale. Intellisenseul e ok, dar mai gafează şi el câteodată. Din fericire nu moare nimic. Compilatorul îl cunosc de la devc++. Este vorba de mingw, portul gccului pt windows. Este bunicel (nu îl pot compara cu gccul original, totuşi ) - 35-40 minute, 9 megi pe aceeaşi bibliotecă wxwidgets. Nu are suport nativ de devpakuri, dar pot fi importate. Suportă de asemenea mai multe compilatoare, având chiar posibilitatea de a compila pe el atât proiecte software, cât şi firmware (pt microcontrollere, fpgauri, etc). Evident, astăzi există compilatoare şi IDEuri mai capabile de la Microsoft pt C++, dar eu nu am avut ocazia să le testez. Dacă are cineva experienţă, postaţi aici. OriginalCopy26th August 2008, 12:38 Eclipse merită şi el menţionat. El însuşi nu este decât o platformă generică destinată oricărui limbaj, iar pentru a-l folosi trebuie să îl extindeţi instalând şi C Development Tools (CDT). Instalarea pentru folosirea exclusivă a limbajelor C/C++ este uşoară în acest caz, deoarece pe site-ul oficial se găseşte Eclipse cu CDT bundled. Apoi puteţi adăuga suport şi pentru alte limbaje tot cu pluginuri dacă doriţi. Este conceput în java, ceea ce înseamnă că este disponibil pe mai orice platformă cunoscută, însă consumă si resurse comparative cu cele ale lui MS VS.

Albume foto ingerul_meu26


Pentru a vizualiza aceasta pagina trebuie sa fii conectat. Click aici pentru a intra in cont.